2006-04-19

Bland det roligaste jag har läst

Manolo är nån slags blogg för, ja jag vet inte, kanske en liten klick människor i Stockholms innerstad med ett osunt intresse för mode. Manolo känns väääldigt metrosexuell. Ibland blir det stor humor. Som när man ska ge sig in på att ge fem tips på träning på gym. Första tipset är att man ska "Bespara dina medtränare upplevelsen av din hud", det vill säga att man ska ha långbyxor på sig på gymmet. Visst, jag kan hålla med. Men skälet att Manolo skriver det här är att författaren själv har värsta kycklingbenen. Det är vad jag tror i alla fall.

Ett annat tips heter så här, håll i er (fulltext http://manolo.se/?p=604):

"T-shirt till överkroppen
Få män klär i riktigt tighta tröjor. De må vara behagliga att träna i, men det är ingen ursäkt. Slimmade tröjor är förbehållna Stålmannen och linnen gör sig bäst på en ölmage framför Tipslördag. En lång- eller kortärmad t-shirt i samma storlek som du nyttjar till vardags är att rekommendera. Och du, släng den där “Öl byggde denna kropp”-tröjan nu. Avlagda reklamtryck funkar inte heller."

Haha, när den genomsnittlige Manolo-läsaren sätter på sig en riktigt tajt tröja så läser han nog inte Manolo längre... Tipset luktar muskelavund lång väg. Men, det är bara min ödmjuka åsikt.

Andra bloggar om: , , , , , , ,